Röda bönor - Diskoteksjakt


Alla kan väl den här låten med Röda bönor från sjuttiotalet. Den om kvinnan som går ut för att få sig ett ragg och sedan släpar med sig en kille hem som har en helvetes massa kondomer i olika färger!? Det slår mig att jag skrattat och sjungit med, men ändå aldrig fattat poängen med eller vad sensmoralen är i den? Är det liksom bara att killen är en töntig spelevink och därför försämrar hennes livskvalitet, eller rymmer den någon djupare kritik av hans agerande? Menar de kanske bara att man inte ska knulla runt eftersom det är ytligt? Ja jag vet inte, det kan ju näppeligen vara menat som en kampsång mot kondomanvändning..?

Om någon tror sig veta får de gärna berätta för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0