Jag när jag var ett helt vanligt naket barn

Jag ska vara riktigt smärtsamt ärlig; som barn - upp till ung tonåring ungefär - var jag inte alls helt bekväm med existensen av dessa nakenbilder. Egentligen var jag väl inte det med några bilder på nakna barn. Till delar var detta av helt "fel" skäl. Jag upplevde att den enorma förekomsten av sådana foton (de var liksom överallt då) utdefinierade oss underåriga. Att vi hamnade utanför normen och jag kunde inte med hur vår nakenhet alltid skulle göras helt ofarlig, vi var som inte på riktigt utan andra klass. Jag har till exempel heller aldrig trivts med att ha en s.k. snopp och har aldrig pådyvlat min egen son uppfattningen om att han skulle ha ett sådant bihang. Jag kunde heller aldrig med sättet på vilket vuxna överlägset böjde sig över till oss yngre och förklarade att; ”när du blir vuxen kommer du att förstå” och ”det jag ska berätta om nu har du givetvis ingen erfarenhet av på grund av din låga ålder”. Nåja, idag är jag däremot omåttligt nöjd och glad över att dessa bilder finns. De skvallrar om att det fanns en tid när nakenhet inte automatiskt var sex och om att en generation fick växa upp under en bättre tid innan folk började köpa sin färdiga sanning från amerikansk avskrädes-TV och hann med att bli spritt språngande vansinniga.

 

Bilderna är givetvis i sig helt osexuella, men skulle du vara en sådan där desperat pedofil som de brukar varna för och därför intresserad av att "bruka" dem så har du min välsingnelse, det är inget som bekommer mig det minsta. Extra mycket så eftersom jag med största sannolikhet aldrig någonsin får veta det! Det betyder ju däremot inte att Beatrice Ask och inkvisitionen inte skulle kunna ha ett och annat att invända, men det får du i så fall ta med henne om det skulle bli krångel.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0